вторник, 10 ноември 2009 г.

ПМС ежемесечно изпитание на красотата ПМС


Предменструалният синдром (ПМС) е ежемесечно изпитание за красотата. Повечето жени се чувстват по-грозни от смъртта в двуседмичния период между овулацията и менструацията. Но животът е прекалено кратък, за да не сме красиви толкова дълго.
ПМС разваля всеки план да изглеждаме красиви. Жените го ненавиждат, мъжете се плашат от него. ПМС е синоним на страстоубийствено бельо, тъпчене със сладко и лошо, много лошо настроение. Как да си красива в това положение?
Настроенията, чувствата и външният вид вървят ръка за ръка. ПМС е красноречив пример. Но вместо да се превръщаме в грозни вещици, да опитаме да се погрижим за красотата си. Така ще спасим не само визията, но и самочувствието си от бедствието „ПМС“ .
Фитнес срещу ПМС
Месечният цикъл често е оправдание да не се движим, но фитнес упражненията всъщност са най-големият враг на ПМС. В дните преди цикъла естрогенът в организма се увеличава и довежда до задържане на вода, което причинява подуване и летаргия. Упражненията стимулират кръвообращението и помагат за освобождаване на излишните течности.
Ускореното кръвообращение в коремната област помага за облекчаване на крампите. Затова намалете болките по време на месечния цикъл като направите няколко упражнения. Ако се чувствате прекалено слаба за фитнес тренировка, тогава ходете.
Ходенето е чудесна гимнастика за долната част на тялото, подобрява настроението и съдейства за изгарянето на някоя и друга калория.
Анти ПМС хранене
Мазнините омега-3 регулират хормоналната функция и облекчават симптомите на ПМС. Затова яжте риба – сьомга, пъстърва, скумрия и херинга. Заменете месото с продукти на соева основа като тофу. Те са богати на изофлавони, които регулират хормоналния дисбаланс, на магнезий и калций, които имат противовъзпалителен ефект. Недостигът на магнезий засилва неприятните симптоми по време на ПМС. Консумирането на храна, богата на магнезий, облекчава задържането на вода, главоболието, променящите се настроения, умората и крампите при месечния цикъл. Витамин В6 също е много полезен. Повишава настроението, тъй като помага за покачване нивата на серотонин в организма.



Грижа за кожата в ПМС
Предменструалните хормонални промени може да повлияят на мастните жлези, които правят кожата по-мазна и по-податлива към образуване на пъпки. При някои жени взимането на противозачатъчни хапчета контролира избиването на пъпки. Важно е също така да поддържате кожата си чиста. Използвайте продукти с масло от чаено дърво – естествено антибактериално средство. Прикривайте пъпките с коректор или с малко втвърден върху капачката фон дьо тен.

Отложете епилацията
Месечните хормонални промени намаляват количеството ендорфини (естествените убийци на болката), които тялото произвежда. Именно затова процедури като епилация може да бъдат по-болезнени през този период. Освен това е възможно да се чувствате тревожна, потисната или да страдате от безсъние. Предвидете ден за обезкосмяване преди или след цикъла, когато ще сте в по-добра кондиция, а в ПМС повишете настроението си с лек масаж, педикюр или хубава прическа.

Малко алкохол, много вода
Алкохолът се абсорбира по-бързо в кръвния поток непосредствено преди цикъла и за преработването му е нужно повече време. Затова може по-лесно да се напиете. Пийте много вода – по една чаша за всяко питие алкохол – и винаги яжте заедно с пиенето. Заменете нискокачествените напитки със само една чаша хубаво вино или шампанско и ще избегнете последствията от махмурлука не само за главата, но и по лицето си. Водата помага срещу задържането на течности. Намалете солта, за да избегнете дехидратацията. Колкото повече сол консумирате, толкова повече тялото задържа вода. Вместо това овкусете храната си с магданоз или лимонов сок. Заменете кафето с билков чай.

Ранно лягане срещу ПМС
Сънят може да се наруши преди цикъла поради спад в производството на хормоните, които му влияят. Лягайте си по-рано. За да заспите, пийте чай от лайка или мляко с 1 ч.л. мед. Капнете малко лавандула върху възглавницата. Може да добавите 1-2 капки масло от здравец към топлата вечерна вана и да се отпуснете. Това има балансиращ ефект върху хормоните.


красота.розали.ком
eXTReMe Tracker

Врати
 
Интересното от живота, здраве, обзавеждане, хороскопи
Съвети за Вашето здраве - moeto-zdrave.blogspot.com
Училище за жени
За неизвестното
Женско Здраве
Пътешествие
Болести на стомаха
Clicky Web Analytics