понеделник, 15 юни 2009 г.

Какви са причините за липсата на менструация?


Липсата на менструация при жени, които не са имали до този момент такава, се означава като първична аменорея. Тя може да се дължи на различни причини:

*ненастъпил пубертет - нормално е пубертетът да закъснее до 17 години. Закъсняващият пубертет при момиче, което е твърде слабо или извършва много физически упражнения е тревожно, защото може да е признак на анорексия

*липса на яйчници и матка

* туморите, наранявания или инфекции също могат да нарушат менструалния цикъл, като се засягат производството на хормони или органите и тъканите, които отговарят на хормоналните стимули

* определени хромозомни аномалии могат да предизвикат преждевременно изпразване на яйцеклетките и фоликулите, участвуващи в овулацията и менструацията


пулс.бг
Прочетете Цялата Статия...

събота, 13 юни 2009 г.

Лечение на предменструалния синдром

Лечението на предменструалния синдром е строго индивидуално. Вие сама трябва да намерите подходящата комбинация от средства, които да доведат до облекчаване на симптомите. За някои от тези средства е задължително да се консултирате с лекар.

*Нестероидни противовъзпалителни средства - приемът на ибупрофен или напроксен преди, и при началото на мензиса може да намали крампите и напрежението в гърдите.

*Противозачатъчни таблетки - спират овулацията и стабилизират хоромоналните колебания като по този начин водят до облекчение.

*Антидепресанти - флуоксетин, пароксетин и сертралин успешно намаляват симптомите на умора, силното желание за някои храни и нарушенията на съня.

*Хранене - малко и на често, за да намалите дискомфорта в корема. Ограничете солта и солените храни, за да намалите задръжката на течности *
Ориентирайте се към храни, богати на комплексни въглехидрати - плодове, зеленчуци и пълнозърнести продукти. Изберете храни, богати на калций. Ако не понасяте млечните произведения или не осигурявате адекватен калций с храненето си, може да се нуждаете от дневна добавка на калциеве таблетки. Поливитаминни съставки. Избягвайте кофеина. Избягвайте алкохола.

*Физически упражнения към дневния режим - бърза разходка, каране на колело, плуване или други физически натоварвания поне 30 минути дневно. Редовните физически упражнения подобряват общото здраве, намаляват умората и подобряват настроението.

*Намаляване на стреса - осигурете си достатъчно сън. Практикувайте мускулна релаксация или упражнения за дълбоко дишане за намаляване на главоболието, тревожността и безсънието.

Записвайте симптомите в продължение на няколко месеца - водете си записки, за да установите провокиращите фактори и времето на поява на симптомите. Това ще ви помогне да коригирате начина си на живот за намаляване на оплакванията.


пулс.бг
Прочетете Цялата Статия...

четвъртък, 11 юни 2009 г.

Симптоми на предменструалния синдром

Какви са симптомите на предменструалния синдром?

* покачване на тегло от задръжка на течности
* подуване на корема
* болезненост в гърдите
* напрежение и тревожност
* подтиснатост
* колебания в настроението, раздразнителност или гняв
* промяна в апетита и силно желание за някои храни
* безсъние
* мускулни и ставни болки
* главоболие
* умора

Повечето жени с предменструален синдром изпитват малка част от изброените усещания. Симптомите обикновено изчезват при започване на менструалния цикъл. Те обикновено се наблюдават при жени на възраст около 20 - 30 години и се повтарят в очакван порядък.

При някои жени, симптомите са силно изразени и могат да доведат до депресия, чуство на безнадежност, гняв, засилена тревожност, ниско самочувствие, затруднена концентрация, раздразнителност и вътрешно напрежение.



пулс.бг
Прочетете Цялата Статия...
eXTReMe Tracker

Врати
 
Интересното от живота, здраве, обзавеждане, хороскопи
Съвети за Вашето здраве - moeto-zdrave.blogspot.com
Училище за жени
За неизвестното
Женско Здраве
Пътешествие
Болести на стомаха
Clicky Web Analytics